זעם בימין: נדחתה בקשה לקיום מחאה בביקור ביידן במזרח ירושלים

אליהו גרין No Comments on זעם בימין: נדחתה בקשה לקיום מחאה בביקור ביידן במזרח ירושלים

נדחתה בקשת ארגונים ציוניים לקיים מפגן מחאה בזמן ביקורו של הנשיא ביידן במזרח ירושלים בסוף השבוע הקרוב. רגבים: "לפיד מסכים כי מזרח ירושלים אינה חלק מבירת ישראל"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן המתוכנן לסוף השבוע הקרוב, ובעקבות פרסומים לפיהם מדינת ישראל מאפשרת למשלחת הנשיאותית לבקר במזרח ירושלים ללא תיאום ונוכחות ישראלית, פנו מספר ארגונים ציוניים ביניהם רגבים, תנועת הריבונות, עד כאן, אם תרצו, ZOA הארגון הציוני האמריקאי והביטחוניסטים למשטרת ישראל בבקשה לקיים משמרת מחאה במקום בשעת הביקור, בטענה כי יש להפגין ולהביע את העמדה הציונית הברורה לפיה אין לפגוע בריבונות הישראלית במזרח ירושלים ואין לקבל תכתיבים הפוגעים בצביונה הלאומי והציוני של בירת ישראל.

משטרת ישראל דחתה את הבקשה לקיים את המפגן ובדיון שערכה במשרדי המחוז הציעה שתי חלופות, הראשונה לקיים את המפגן לאחר תום הביקור והשניה מציעה לקיימו במיקום מרוחק בטענה כי צירי הגישה לאזור צפויים להיחסם.

ארגוני הימין זועמים וטוענים כי החלופות אינן מאפשרות את הבעת העמדה הלגיטימית והציונית באופן ראוי והולם והם נכונים לבחון חלופות נוספות ובלבד שיאפשרו לקיים את המפגן באופן שיאפשר נוכחות ישראלית במזרח ירושלים בעת הביקור, ומוסיפים כי במידה ולא יתקבל מענה בעניין, יעתרו לבית המשפט.

מאיר דויטש מנכ"ל רגבים: "טרוף מערכות מוחלט: ממשלת ישראל נכנעת ומאפשרת לראשונה ביקור נשיאותי במזרח ירושלים ובכך מחלקת שוב את הבירה בניגוד לחוק האמריקאי והישראלי. זו התקפלות שערורייתית ואנו דורשים לאפשר לנו להתייצב במקום ולהפגין נוכחות ישראלית בבירה המאוחדת. אם המשטרה תמנע זאת מאיתנו – נעתור לבג"ץ".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת ביקור נשיא ארה״ב בישראל ובכלל זה בעיר ירושלים ובבית החולים אוגוסטה ויקטוריה.

"מטבע הדברים, הביקור מצריך הסדרי ביטחון ואבטחה מיוחדים בתאי שטח בהם יבקר נשיא ארה״ב ובסמוך אליהם. לצד זאת, במסגרת ההיערכות המבצעית הוגדרו מתחמי מחאות ייעודיים בתאי שטח שהוגדרו וסומנו מראש ובאופן שמאפשר את קיום מהלכו התקין של הביקור הממלכתי בישראל בהיבטי ביטחון, תנועה וסדר.

"במקרה זה משטרת ישראל הציעה למגיש הבקשה חלופות בזמן המחאה או במיקומה, אולם לצערנו הוא בחר שלא לקבלה, זאת בניגוד למארגנים אחרים שפנו בבקשה לקיום מחאות וקיבלו את החלופות שהוצעו להם- מאותן הסיבות בדיוק. נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, גם במהלך ביקור נשיא ארה״ב בישראל, אולם לא נתפשר על הסדרי הביטחון הנדרשים במהלך הביקור לצורך קיומו התקין".



0 תגובות